Kick-Ass Sales Calls

Leer hoe je in een verkennend gesprek je meerwaarde duidelijk maakt, bepaalt of het een match is én hoe jij je ideale klanten vlotter kan binnenhalen zonder pushen.



Kick-Ass Sales Calls

Club Content

Voor onze samenwerking vonden wij het totaal niet fijn om te verkopen. We vonden dat heel pusherig of onnatuurlijk overkomen. Het is dankzij Marijke haar tools, tips en tricks dat wij op een veel leukere manier hebben leren verkopen. Wij hebben een enorme evolutie gezien in onze sales. Onze agenda zit stampvol elke keer. Wij merken ook dat onze succesratio omhoog is gegaan. Veel klanten zeggen 'ja' na een sales gesprek. Wij merken ook dat die gesprekken veel vlotter verlopen. Er is een heel fijne klik tijdens de gesprekken.

Natalie

Ik voel mij meer ontspannen als ik in een gesprek stap, zie het totaal niet meer als verkopen en ik heb er meer vertrouwen in. Ik kan het gesprek gewoon laten gaan, luisteren en inpikken op wat er gezegd wordt. Het is fijn om te merken dat wanneer je mensen gewoon laat vertellen, ik nu zelf kan inschatten wat er uit mijn aanbod bij hen past. Nu kan ik vertrekken vanuit hun probleem en zien of/wat er uit mijn aanbod daarbij past. Terwijl ik vroeger vertrok vanuit mijn aanbod en meer het gevoel had van 'ik moet dat hier gaan verkopen want ik moet een klant hebben'.

Karroo Brion

Voor ik met Marijke samenwerkte was ik super zenuwachtig als ik een sales gesprek moest voeren. Ik had het gevoel dat ik moest overtuigen en was mezelf niet tijdens zo'n gesprekken. Ik was veel te zenuwachtig. Dankzij de methode die ik van Marijke geleerd heb, heb ik een manier van verkopen gevonden die veel meer bij mij past. Vandaag ben ik niet meer zenuwachtig voor sales gesprekken, maar kijk ik er zelfs naar uit. Ik zie ze als een opportuniteit om iemand nieuw te leren kennen en om te zien of het een match is. Maar dat moet geen match zijn. Die druk is eraf waardoor het veel fijnere gesprekken zijn die ook beter converteren.

Celine Vereeck

Ik heb geleerd hoe ik in een kennismakingsgesprek al aanwezig kan zijn als expert, maar dat ook op een juiste manier kan begrenzen. Waardoor potentiële klanten nieuwsgierig worden naar meer. Wat voor mij heel belangrijk was in die evolutie, was het besef dat als diëtiste en zorgverlener het belangrijk is om die gesprekken te doen. Omdat je dan mensen voor je krijgt die ook effectief met jou in zee willen gaan. Als cliënt kom je ook graag bij een zorgverlener terecht waar je een klik mee hebt of een therapeutische band mee op kan bouwen. Doordat ik nu meer/altijd inzet op deze kennismakingsgesprekken, heb ik meer het gevoel dat ik cliënten heb die bij mij passen.